~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Wednesday, September 23, 2009

Majlis AidilFitri ALUMNI SKSB 2009

 

wah..dah tak sabaq nak makan, lapaq nie...hehe


Sahabat-sahahat sepermainan suatu ketika dulu..dah besaq dah..dah nak jadi orang rumah..hehe dan da dah sambung Master pun, bagus lah...=), tiap  tahun kami akan berkumpul, tapi batch 98 je lah...tahun ni wat kelainan..kumpul adik-adik jugak, best=)

       

          Syoknya raya=), dapat bertemu kawan-kawan  sekolah rendah dulu. Pada hari raya yang ke-3/22hb sep 2009 baru-baru ini, bekas pelajar(batch 1998) Sek.keb. Seri Bakti, Kuala Nerang telah menganjurkan Majlis AidilFitri ALUMNI sekolah Kebangsaan Seri Bakti buat julung –julung kalinya dan.Majlis bermula pada pukul 11pagi dan bersurai pada pukul 1 tghari. Semua juadah yang di sediakan di masak sendiri oleh kakak-kakak ..terima kasih=)sedap! .

Alhamdulillah majlis berlansung dengan lancar dan meriah sekali meskipun majlis bermula lewat daripada yang di jadualkan. Seramai 50orang yang hadir ke majlis ini. Majlis ini menghimpunkan bekas pelajar dari tahun 1998-2008. Walaupun jumlah kehadiran yang kurang memberasangkan, tetapi ini adalah suatu kejayaan kerana dapat mengumpulkan sahabat-sabahat untuk hadir bersama-sama.Insya Allah ia akan menjadi permulaan yang baik untuk menggerakkan ALUMNI SKSB.

Adik-adik ni gembira sangat dapat jumpa kawan..ada yang sejak sekolah rendah..hampir 8 tahun lebih tak bersua muka. Walaupun ada yang sudah berkahwin tidak menjadi halangan untuk turut sama meriahkan majlis ini. Apabila dah berjumpa macam-macam cerita yang dapat di kongsikan bersama(“,) dan kurang juga yang dah tak ingat nama kawan-kawan dan malunya nak bercakap dengan kawan-kawan, almaklumlah dah lama tak berjumpa, kecik-kecik dulu hingusan lagi, sekarang dah segak bergaya dan ayu, dah besar panjang semua ya...pada lebaran ini, setahun sekali dapat berjumpa dengan sahabat-sahabat terutamanya yang berada jauh di perantauan.

Pelantikan Organisasi ALUMNI SKSB untuk sesi pada kali ini terdiri daripada Pengerusi, Timb.Pengerusi, SU, Pen.SU, Bendahari,Pen. Bendahari dan AJK yang di lantik mewakili tahun masing-masing, setiap tahun di wakili Ketua dan Pen. Ketua. 


          Jutaan terima kasih penulis kepada cikgu Jamil yang sudi meluangkan masa dan mewakili Guru-guru SKSB. Sahabat-sahabat penulis yang bertungkus-lumus untuk menyiapkan persiapan untuk program ini...JKKK Kg Rambutan, K.Nerang yang membenarkan kami menggunakan dewan kampung untuk menjayakan majlis ini, Pak Cik Ibrahim yang sudi hadir dan memberi sokongan kepada kami, Mak Cik Midah yang sudi memberi keizinan untuk kakak-kakak kami mengunakan dapur di rumah untuk menjadi tempat  untuk masak.Akhir sekali, buat semua yang hadir sahabat-sahabat dan adik-adik yang sudi memeriahkan majlis ini..seribu kemaafan di pohon di atas kekurangan pada majlis ini. Sekalung penghargaan buat kalian semua atas segala kerjasama, bantuan dan sokongan untuk menjayakan majlis AidilFitri ini...semoga usaha ini di berkati olehNya dan menjadi salah satu sumbangan kita kepada masyarakat sekampung dan mengeratkan lagi ukhuwah antara kita semua. 
 

            “Bersama memperkasa ukhuwah, menyemai bakti & menabur budi”




       

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails