~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Monday, January 16, 2012

tudung saji & lesung batu


Assalamualaikum..w.b.t

Kesibukan tugasan pendidik di awal tahun memang sangat menguji semangat ketekunan jiwaku.Ermm...rasanya, bukan sahaja pada awal tahun.Malah sepanjang tahun..alhamdulillah...hari ini 16 Januari 2012, minggu ke 3 persekolahan bagi sesi 2012. Murid-murid ku semakin menunjukkan bunga-bunga "wajah" mereka yang sebenar....:). Semangat di awal tahun, moga-moga berterusan hingga ke penggal kedua nanti.

Tahun 2012...dimulakan dengan kisah suka dan duka...
Januari 2012 juga perpisahan dengan insan yang rapat dan baik denganku.
Nuriah, rakan pendidik di SKLMS, yang terpaksa di tukarkan atas arahan PPD Sentul. Pertukaran untuk mendapatkan seorang guru Sains.Perpindahan yang tidak di jangka dalam waktu terdekat ini. Saat majlis perpisahan di umum, pertukaran Ustazah Nuriah, murid-murid terkejut dan tidak menjangkakan.Walaupun perkenalan setahun di MBS, tetap merasakan kuatnya ukhuwah antara kami. Ya, bertugasa di MBS sangat "istimewa", mungkin kerana sekolah yang kecil dan bilangan murid yang tidak ramai.Ini membuatkan kami sangat rapat.
Walaubagaimananpun, kami terpaksa akur dengan arahan, Nuriah di tukarkan. "Semoga jiwa pendidik yang ada dalam jiwamu, menguatkan semangat untuk berkorban mendidik anak-anak bangsa..in sha Allah...".Selamat bertugas di sekolah baru..teruskan kecemerlangan sebagai seorang murabbi yang berjaya di dunia dan akhirat.

SKLMS kehilangan seorang lagi guru yang berwibawa...

Tahun 2012 juga, perpisahan kakak teman serumahku, guru SK Convent Sentul 1, yang telah mendapat tawaran DPLI di UPSI. Terima kasih kak Mie atas segalanya, halalkan makan dan minum, mohon maaf atas segala silap dan salah.....

Hehe..terima kasih, hadiah bufday (gambar di atas)....dah lama nak beli kedua-duanya, tapi tak jugak di beli. Hari ini kak mie datang ambil , barang-barang yang masih ada di rumah. Pabila mengakat tudung saji, ada lesung batu yang comel."tak ade lesung se comel tu kat sentul ni, terima kasih kak mi"kataku pada kak Mie.

Kak mi:ambil la shida, kak mie memang nak kasi kat shida, dah lama kan shida dok cari lesung batu.Shida kan suka masak yang pedas-pedas, senang nak buat sambal belacan, kalau ada lesung ni..:)

Terharu la....:)

terima kasih kak mie untuk kedua-duanya..
I will miss u....:'( .sedih la....dah kurang sorang teman serumah yang baik macam kak mie...

Tudung saji pun baru ada kan...dok rumah ni dah hampir setahun, tudung saji baru nak di gunakan.Tiap kali dah makan, mesti makanan letak dalam peti ais.
Itulah alkisah lesung batu dan tudung saji.....

**ku mendoakan moga kalian berdua berjaya & menjadi pendidik..murabbi yang cemerlang di dunia dan akhirat.Semoga tabah mendidik dan melayan karenah anak-anak murid yang semakin hari, semakin mencabar tugas seorang guru......

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails