~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Tuesday, June 22, 2010

Gerakan Kempen Kesedaran: Rokok dan Zionisme

Gambar di sini, blog yang menarik untuk di lawati

(Artikel ini untuk disebarkan. Sila salin dan lampirkan di blog atau laman sosial anda. GKK)

Petang itu, aku dan teman bersiar-siar di tepi pantai. Melihat mentari senja yang memerah sambil menghirup aroma asin angin laut. Tiba-tiba rasa terganggu. Asap rokok berkepul-kepul berarak ke arah kami. Terganggu, kami membuka langkah untuk berlalu ke tempat yang lebih bersih udaranya.

“Tahu tak.” sapa teman. “Ada satu berita melaporkan, remaja perempuan sekarang lebih terdorong untuk merokok ketika mengandung. Kerana mereka percaya rokok boleh memudahkan proses bersalin.”

“Benarkah?” Dalam terkejut. Masakan rokok yang bagi aku tiada faedahnya itu bisa mendatangkan kebaikan?

“Iya lah. Rokok boleh merencatkan pertumbuhan janin. Janin tidak dapat membesar dengan baik, saiznya akan menjadi kecil. Maka mudah untuk para ibu bersalin.”

“Eh, mana boleh begitu? Pastinya ada kesan sampingan yang lain terhadap bayi. Mungkin cacat, mental atau fizikal?”

“Iya, tidak dinafikan. Rokok sekadar memberi kesenangan dalam jangka masa pendek. Tetapi dalam jangkamasa panjang, banyak lagi perkara yang perlu difikirkan. Tumbesaran anak tersebut yang akan menghadapi banyak masalah kesihatan dan si ibu sendiri, adakah sanggup untuk menjaga anak yang tidak sempurna. Sakit bersalin pun tidak mahu tahan, apatah lagi sakit mahu membesarkan, kan?” sambung teman.

Pulangnya kami dari pantai, meninggalkan aku berfikir sendiri.

Protokol 9 [Dari Protokol Yahudi]

Kita berjaya memperbodoh dan merosakkan golongan muda bukan Yahudi dengan menenggelamkan mereka di dalam pelbagai prinsip dan teori yang sememangnya kita ketahui sebagai dusta dan palsu yang disuburkan dan sebarkan ke dalam minda mereka. Kita tidak perlu mengubah atau meminda undang-undang yang sedia ada, tetapi memadai dengan memutar belitkan interpretasinya supaya wujud percanggahan dan kekeliruan yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada mereka sendiri.

Kenapa rokok? Teringat aku sebuah petikan di HaluanPalestin [Moga Allah merahmati semua aktivis HaluanPalestin] yang berkata:

Yahudi menganggap bangsa mereka sebagai pilihan Tuhan dan boleh melakukan apa sahaja untuk membunuh manusia bukan Yahudi. Selain menjadikan kebuluran, wabak penyakit HIV/AIDS dan peperangan sebagai alat untuk membunuh, rokok juga menjadi salah satu ejen untuk mencapai cita-cita mereka. Walaupun wang dan kekayaan menjadi agenda utama, bisnes rokok lebih cepat memberikan kekayaan dan pada masa yang sama dapat membunuh secara senyap.



Gerakan Kempen Kesedaran [GKK: Lawan Zionisme]

Rokok dan Zionis

Tahukah kalian, siapa pengeluar terbesar rokok di dunia? Merekalah Philip Morris. Bermula sebagai kedai tembakau pada 1847 di Bond Street, London, kini Philip Morris menjadi syarikat nombor satu bagi pengeluar makanan di Amerika Syarikat, penjual keju yang diproses dan pengeluar rokok. Ia juga menjadi syarikat makanan kedua utama di dunia dan ketiga bagi bisnes gula-gula.Pusat operasi syarikat pengeluar rokok utama dunia ini ialah di Henrico County, Virginia, Amerika Syarikat.

Pengurusan Philip Morris diketuai oleh Michael Szymanczyk, juga seorang Yahudi dari Philip Morris Amerika Syarikat (AS). Kaitan Zionis dan bisnes rokok semakin akrab dan melibatkan rangkaian pelobian yang sangat kukuh. Setiap kali pilihan raya presiden AS, kita didedahkan kaitan calon presiden dengan pelobi-pelobi Yahudi. Siapakah pelobi-pelobi itu?

Center for Public Integrity, AS mendedahkan bahawa Atria Group [nama baru Phillip Morris yang ditukarkan pada tahun 2003] membelanjakan hampir US$101 juta untuk melobi kerajaan AS dari 1998 hingga 2004, menjadikannya organisasi kedua paling aktif melobi di negara itu.

Teringat aku, ketika menjalani latihan praktikal di Tingkat 4, aku rasa, dari 150 orang kakitangan, mungkin hanya 3 orang yang tidak merokok. Yang pasti, terlalu ramai rakyat atau lebih tepat ummat Islam merokok. Perkara yang amat merisaukan, selain ia bertentangan dengan agama, bahkan ia juga bakal merosakkan masa depan ummah. Melahirkan masyarakat yang lemah, ketagihan, menderita sakit, tidak kuat. Pastinya senang mereka mahu menakluk dan mengawal umat Islam. Na’uzubillah..

Oleh: lydecker86.wordpress.com

Jika anda ada artikel yang berkaitan boleh dikongsikan untuk membantu Kempen Kesedaran ini.

Kredit untuk HaluanPalestin dan Sepaku.net


3 comments:

  1. Salam Bertandang.. Nak minta bantuan melakukan sedikit pembetulan. Link saya http://lydecker86.wordpress.com. Terima kasih ya=)

    ReplyDelete
  2. Eh, tak apa.. Ralat dari saya. Apa pun, terima kasih ya;D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails