~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Sunday, June 27, 2010

..SKSB..sekolah ku...


    Alam persekolahan di bangku sekolah rendah adalah memori masih terpahat di kotak kenangan yang sukar luput daripada ingatan. Banyak kenangan yang menarik  menjadi topik perbualan kami.. apabila berjumpa kawan-kawan dan guru-guru. 1991-1998 aku berada di SKSB. 6 tahun berada di sekolah rendah..besar pengorbanan guru-guru mendidk anak-anak didik ini.Guru ibubapa kedua yang mengajar kita tulis, baca dan mengira.

    SKSB adalah sekolah yang terletak di kampung yang majoritinya anak-anak petani dan penoreh getah.Walaupunpun begitu, kini SKSB berjaya melahirkan insan-insan yang berjaya di Menara Gading dan hidup mereka. Jasa guru-guru mengajar dan mendidik kami tidak akan di lupakan. Penubuhan ALUMNI SKSB adalah salah satu wadah untuk merealisasikan moto sekolah “Berilmu Berbakti”. Semoga bekas pelajar dapat menyumbang bakti dan budi untuk kejayaan anak-anak kampung yang memerlukan role model yang menjadi contoh buat mereka dan pemberi motivasi untuk adik-adik supaya bersungguh untuk mencapai kejayaan. Ketika berada di kampus, kesibukan dan keterbatasan masa yang ada apabila pulang bercuti ke kampung menghadkan untuk aku menjenguk dan menziarah guru-guru di SKSB. Alhamdulillah, dengan kesempatan yang ada sekarang pasti akan di manfaatkan...insya Allah..=)

    Pada 24-26 Jun 2010 yang lalu ...aku dan sahabat-sahabat ALUMNI Sekolah Kebangsaan Seri Bakti dapat menyumbang tenaga untuk bersama-sama menjayakan Kem Kecemerlangan UPSR 2010. Kembali terkenang zaman pada suatu ketika dahulu, sangat best...dapat jumpa guru-guru yang pernah mengajar kami. 


cikgu zuki, di antara penggerak  utama yang menjayakan kem ini.Guru BM ku..antara guru yang paling lama berkhidmat di SKSB.terima kasih cikgu!


sesi yang best...ceramah motivasi oleh En. Yazi(bekas pendidik di SKSB, antara guru terawal ketika penubuhan SKSB)... guru yang berdedikasi, penyayang dan tegas orangnya, di sayangi oleh anak-anak didiknya. Kini pensyarah di IPGM Darul Aman, Jitra. Terima kasih cikgu masih ingat adik didikmu ini..=)


...seronok hampa noh..bergambaq..hehe


Cikgu dan ibu adik-adik peserta  yang sibuk masak di dapur sepanjang kem, sedap!terima kasih ..=)

       Aku dan sahabat-sahabat berusaha untuk menjadi pendamping mereka sebagai kakak yang boleh membantu dan memberi kata-kata semangat untuk mereka berjaya dalam hidup walaupun di lahirkan dalam keluarga yang kurang berkemampuan dan sederhana. Kemiskinan bukan penghalang untuk mereka berjaya.


   Akhir kalam..semoga ALUMNI SKSB terus menyemai bakti dan menabur budi untuk adik-adik SKSB...jutaan terima kasih pihak sekolah,guru-guru, waris-waris yang turun menyumbang tenaga untuk menjayakan kem ini, sahabat-sahabat ALUMNI, adik-adik yang best (penat jugak kami melayan hampa semua.., tp hampa semua memang best lah..hehe)..selamat maju jaya UPSR 2010..adik-adik mampu buat yg terbaik!nantikan progrm seterusnya ALUMNI SKSB(",)..."berilmu berbakti"..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails