~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Friday, September 4, 2009

~kempen SEKAMPIT BERAS..~



     Pada 30 Ogos tepat jam 5.30 petang rombongan ABIM daerah Padang Terap bergerak ke KEDA Pasir Putih, Kuala nerang untuk mengagihkan sumbangan beras kepada penduduk di sana. Sebanyak 68 kampit beras (lebih kurang 350kg) telah disumbangkan oleh orang ramai dari Kedah hingga ke Sabah. Kami berkumpul di Masjid Pulau Kijang dan imam masjid , Datuk Isa bin Ismail (pernah bertugas sebagai Pengarah JAKIM Sabah) membacakan doa agar perjalanan diberkati Allah swt. Sebaik tiba di Kg KEDA , wartawan SINAR, Cik Sharipah sedia menanti kami di sana. Abang Din, dan Abang Azmi mengiringi kami menyampaikan sumbangan kepada penduduk di sana. Nabi saw bersabda tangan yang di atas (memberi) lebih baik dari yang di bawah (menerima). Adalah diharapkan para pemuda Islam mengambil iktibar dari hadis ini dan program ini mampu memupuk rasa seronok memberi dari menerima.





    Ana tak berkesempatan untuk bersama-sama sahabat2 dalam program ni, masih berada di UIA, insya Allah 12 hb ni, ana akan balik kampung...program seterusnya ABIM Padang Terap~Mencari Malam Al Qadar di Masjid Pulau Kijang(berdekatan dgn Kolej Mara Kuala Nerang)pada malam ke-21 Ramadhan. Muslimin dan muslimat yang di sekitar Kuala Nerang dan yang berdekatannya di jemput hadir. 
Semoga dapat di teruskan program seperti ni lagi..sempena mengambil keberkatan ramadhan..Insya Allah. 

Tahniah kepada ustaz Abdullah(YDP ABIM Padang Terap) Kuala Nerang, Kedah Darul Aman..dan sahabat-sahabat seperjuangan...adik-adik SMKDSA yang sentiasa bersemangat dalam program yang di anjurkan...moga istiqamah dalam berbakti kepada Ummah.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails