~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Sunday, August 23, 2009

Nasi Lemak Kopi O@TV9

Slot seterusnya dalam Nasi Lemak Kopi@TV9 edisi sabtu 22hb ogos 2009 bersamaan 1 ramadhan 1430h...

Dari Kiri, K.Nor sbg hos, Dr Mariam Adawiyah, Rashida dan Fahmi...topik~Belajar dan Ibadah. Masa yang di berikan 10 minit sahaja. Jadi, tak banyak lah yg di bincangkan. Awal sampai kt Sri Pentas, lebih kurang sejam .. menunggu giliran, ok gak..dapat tgk macamana pembikinan program yang di jalankan secara langsung dalam studio.pengalaman baru muncul di TV..secara langsung pulak tue..:)

Dr. Mariam menjelaskan tentang kelebihan pada bulan Ramadhan, pentingnya mencari keberkatan dalam setiap amalan, sebagai pelajar bukanlah halangan dan menjadikan alasan berpuasa untuk tidak menjalankan tanggungjawab sebagai pelajar. Persediaan yang seawal mungkin untuk menyambut kedatangan bulan yang mulia ini. Pembahagiaan masa yang bijak membantu kita untuk menyiapkan segala tugasan dan mengimbangi anatara ibadah dan pelajaran.

Bukankah belajar dan ibadah adalah perkara yang sama di tuntut dalam agama.?Jadi ayuh sahabat-sahabat...tingkatkan prestasi kedua-duanya. Rebutlah promosi-promosi yang di tawarkan oleh Allah SWT...di bulan yang barakah ini.



Alhamdulillah, selesai sudah..nie dah nak balik....Terima kasih kepada En. Latif dan seorang lagi PR officer UIA(huhu..tak sempat pulak nak tanya nama staff PR tue) yang turut sama mengiringi Penulis, Fahmi dan DR. Mariam ke Nasi Lemak Kopi O...dan terakhirnya, buat Balqis yang sudi meluangkan masa bersama-sama dan menjadi peneman setia;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails