~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Wednesday, October 5, 2011

IPGKSAH B.I.G 26-29 SEPT 2011


khemah kami yang di landa ribut pada jam 5pagi....:)

Sg Petani 26, sept 2011- Pada jam 7.30 pagi, seramai 62 peserta bertolak ke Kg Telaga Batu, Empangan Beris, Sik Kedah. 62 orang peserta ini melibatkan guru GDL KPLI jQAF dan KDPM Pengajian Bahasa Cina dan Pengajian Tamil. Kem Bina Insan Guru adalah modul wajib bagi kursus Perguruan Malaysia. Bagi pelatih KPLI, BIG hanya di adakan sekali dalam tempoh pengajian.Perkhemahan 4 hari 3 malam yang bertujuan untuk menyemai nilai -nilai dan membina insan Pendidik.

***Alhamdulillah selesai sudah BIG siri penutup(SIRI 10/2011) bagi IPG KSAH. pelbagai suka duka di tempuhi sepanjang BIG kali ini. Semangat 1 Malaysia juga di suburkan sepanjang kem. Jurulatih-jurulatih yang terdiri daripada pensyarah dan staf IPG KSAH.

****Di sini lah kami mengenali potensi diri, mengenali siapakah insan yang bernama guru, mengenali analogi sebenar suasana di sekolah. Segala ilmu dan pengalaman di curahkan dalam perkhemahan ni. Semangat dalam 1 pasukan, bekerjasama dan toleransi.

****Antara pengalaman yang tak dapat di lupakan ialah, apabila kami di beri 3 batang buluh, 6 buah pelampung dan tali rafia. Kami perlu membuat rakit dan merentangi tasik yang jauhnya lebih kurang 16km kira-kira 1/2 jam mendayung "paddle", fuh!memang keletihan yang amat sangat, tapi itulah pengalaman yang paling bermakna. Alhamdulilah..selamat pergi dan kembali semula ke base camp...berada di tengah-tengah tasik dengan keadaan angin yang kuat dan hujan benar-benar menguji ketahanan dan semangat setia kawan. Di situlah "keluar" diri kita yang sebenar.

**** terima kasih kepada semua sahabat-sahabat yang sentiasa memberi semangat, pengalaman dan perkenalan bersama kalian tidak akan di lupakan....^___^



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails