~salam pembuka bicara~

~salam pembuka bicara~

Friday, October 8, 2010

Renovate!!


Masinnya air laut tidak mampu menyerap ke dalam isi ikan, tetapi apabila isi ikan itu mati, secubit garam pun sudah cukup untuk memasinkannya.Begitulah hati, hati yang hidup sangat sukar di nodai, tetapi bila hati telah mati, mudahnya di pengaruhi..

Semoga Allah sentiasa pelihara hati kita, hati yang dipilih Allah untuk mendapat hidayahNYA sudah tentu hati yang menyesali akan dosa-d0sanya..

Semoga hati kita ini ialah sentiasa mendamba cinta dan kasih ILAHI ...saat Allah mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan cinta itu ialah hati mereka..

Di situlah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka
kemudian diganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan bersih..

hati kita seeloknya selalu berbisik:
"Aku tahu bila ALLAH mencintaiku iaitu saat aku membenci segala kejahatanku.."

"Apabila hati insan mengalami perubahan dari satu keadaan kepada keadaan yang lain, diri insan itu juga akan berubah.Apabila seseorang individu berubah. Ummah jua akan berubah. Apabila kau inginkan perubahan, maka baikilah hati manusia dengan mengenalkannya dengan Allah secara hakiki"-Hasan Al Banna

ayuh marilah kita sama-sama menyucikan hati dengan sesucinya. Penuhilah hati dengan dzikrullah. Mudah-mudahan saat akhir hidup kita yang terlontar dari bibir adalah kalimah Allah. InsyaAllah…Didiklah hati ini dan ajari hati ini dengan kebesaran Allah.

Rasulullah SAW bersabda:“Sesungguhnya dalam jasad itu ada segumpal daging. Apabila ia baik, baiklah seluruh jasad. Tetapi, apabila ia rosak, maka rosaklah seluruh jasadnya. Ketahuilah itu ialah hati.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails